30 Déc

itinéraire pour aller à clermont ferrand

Rather, "This mystery is a great one." Le sens n’en est pas exactement admonester ou réprimander, mais plutôt démasquer. Marchant ainsi en enfants de lumière, nous éprouvons ce qui plaît à Dieu; nous l’éprouvons non par un processus de raisonnement, mais par une expérience pratique. Mais la pensée principale du passage est celle de l’épouse, car la place de l’église est mise en avant comme le modèle des femmes chrétiennes. Not that there are two churches, one with bad and good intermingled, another in which there are good alone; but one and the same Church in relation to different times, now with good and evil together, hereafter with good alone [PEARSON]. Explication de l'Epître aux Ephésiens, Like New Used, Free shipping in the US. C’est ce que déclare si nettement le verset 7. But the companion of your life, the mother of your children, the basis of all your joy, you ought to bind to you, not by fear and threats, but by love and attachment" [CHRYSOSTOM]. Les choses telles que celles citées au verset 3 font appel à des instincts profondément enracinés dans la nature humaine déchue, et nous faisons bien non seulement de les éviter, mais aussi d’éviter la contamination provoquée par le fait d’y penser. We'll send you an email with steps on how to reset your password. On est, ici dans le Nouveau Testament, en présence d’une allusion à cette histoire de l’Ancien Testament, que l’on a ridiculisée. Dans Eph. C’est l’assemblée, un corps glorieux, et non pas l’assemblée vue comme un corps professant; c’est plutôt l’assemblée comme ce corps élu fruit du travail divin. Nevertheless--not to pursue further the mystical meaning of marriage. However, IRENÆUS, 294, and the old Latin and Vulgate versions, with some good old manuscripts, have them. Beaucoup de choses «inoffensives» sont à éliminer de ma vie et de la vôtre si nous voulons être remplis de l’Esprit. Le premier verset du chapitre 5 nous entraîne un stade plus loin et un stade plus haut. Les actions de grâce sont ce qui convient à la bouche de ceux qui sont pardonnés et qui sont devenus des enfants de Dieu. Here he passes from our relations to God, to those which concern our fellow men. . In Christ's case, the Headship is united with, nay gained by, His having SAVED the body in the process of redemption; so that (Paul implies) I am not alleging Christ's Headship as one entirely identical with that other, for He has a claim to it, and office in it, peculiar to Himself [ALFORD]. Notons soigneusement ceci car c’est une des caractéristiques des exhortations de l’évangile. Ces choses ne doivent donc avoir aucune place parmi les saints, et elles ne doivent même pas être nommées parmi eux. because the days are evil--The days of life in general are so exposed to evil, as to make it necessary to make the most of the seasonable opportunity so long as it lasts ( Ephesians 6:13 , Genesis 47:9 , Psalms 49:5 , Ecclesiastes 11:2 , 12:1 , John 12:35 ). songs--the general term for lyric pieces; "spiritual" is added to mark their being here restricted to sacred subjects, though not merely to direct praises of God, but also containing exhortations, prophecies, &c. Contrast the drunken "songs," Amos 8:10 . Les gens ne font généralement pas tellement d’objections au côté de bonté du christianisme: ils approuvent les paroles et actions bienveillantes. Share - Explication de l'Epître Aux Ephésiens by Adolphe Monod (2017, Trade Paperback) Explication de l'Epître Aux Ephésiens by Adolphe Monod (2017, Trade Paperback) Be the first to write a review. En cela Il est seul, bien sûr, bien que nous ayons à aimer comme Lui a aimé. Il était le vrai holocauste, l’antitype de Lévitique 1. Not scurrile buffoonery, but refined "persiflage" and "badinage," for which Ephesus was famed [PLAUTUS, A Boastful Soldier, 3.1,42-52], and which, so far from being censured, was and is thought by the world a pleasant accomplishment. followers--Greek, "imitators" of God, in respect to "love" ( Ephesians 5:2 ): God's essential character ( 1 John 4:16 ). Bientôt des amis sourient en voyant à quel point il ressemble à son père. 19. Cela ne nous est pas naturel en tant qu’enfants d’Adam, mais cela nous est naturel en tant que nés de Dieu, car Dieu est amour. De plus Il est sensible. Ephésiens 5:27 (le Christ s’est livré lui-même pour elle ) afin de faire paraître devant lui cette Eglise glorieuse, sans tache, ni ride, ni rien de semblable, mais sainte et irrépréhensible. 17. Hélas! Le premier verset du chapitre 5 nous entraîne un stade plus loin et un stade plus haut. The Greek of it, and of "filthiness," occurs nowhere else in the New Testament. "Thou hast seen the measure of obedience; now hear also the measure of love. Cette lettre ne décrit plus la structure charismatiques de l'église (communauté). Salem Media Group. So AUGUSTINE [Tract 80, in John], "Take away the word, and what is the water save water? Si nous prenons cette exhortation à cœur, nous demanderons alors naturellement: Comment puis-je être rempli? Non seulement nous avons été pardonnés, mais nous avons été introduits dans la famille divine. Soyez au contraire remplis de l'Esprit: dites-vous des psaumes, des hymnes et des cantiques spirituels; chantez et célébrez de tout votre cœur les louanges du Seigneur; remerciez constamment Dieu le Père pour tout, au nom de notre Seigneur Jésus-Christ Ce n’est pas seulement une obligation, mais aussi un privilège merveilleux. Mais le remède à cela n’est pas de renverser l’ordre divin. La différence entre nous et eux est aussi grande et nette qu’entre la lumière et les ténèbres. when the Christian is laid by in silence; therefore he needs the more to improve the seasonable times afforded to him ( Amos 5:13 ), which Paul perhaps alludes to. Il y a une heureuse acceptation de toutes choses, même des circonstances adverses, avec des actions de grâces au Père, au nom du Seigneur Jésus Christ; et en ce qui concerne nos relations les uns avec les autres, il y a un esprit d’acceptation et de soumission, tandis que la crainte de Dieu est toujours maintenue. Pour elles l’exhortation tient en deux mots: «soyez soumises». La manière ferme et tranchante dont l’apôtre trace une ligne de démarcation dans les versets 5 et 6 est tout à fait remarquable. with the washing of water--rather as Greek, "with," or "by the laver of the water," namely, the baptismal water. Il est facile de voir que si le mari rend à sa femme tout l’amour qui lui est dû, elle n’aura pas beaucoup de difficulté à donner à son mari la soumission qui lui est due. Une petite fille vêtue d’une parure bon marché représente la reine; elle imite les manières de la reine du mieux qu’elle peut, mais cela reste très grossier et artificiel. Trois mots résument ce qu’est ce fruit: bonté, justice et vérité. He is her Head, as the husband is of the wife ( Romans 6:5 , 1 Corinthians 11:3 , 15:45 ). Translate, "Because we are members of His body (His literal body), being OF His flesh and of His bones" [ALFORD] ( Genesis 2:23 Genesis 2:24 ). 14. L’initiative est effectivement venue de Lui, et Il l’a prise d’une manière tout à fait merveilleuse. they two shall be one flesh--So the Samaritan Pentateuch, the Septuagint, &c., read ( Genesis 2:24 ), instead of "they shall be one flesh." Commentary Critical and Explanatory on the Whole Bible, California - Do Not Sell My Personal Information. to yourselves--"to one another." rather, &c.--Translate as Greek, "rather even reprove them" (compare Matthew 5:14-16 ). On peut résumer la vie du croyant en ce qu’elle consiste à produire les fruits de la lumière, puisqu’il est un enfant de la lumière, tout en maintenant une séparation complète d’avec les œuvres infructueuses des ténèbres, car il ne fait plus partie des ténèbres. "Have no fellowship," does not imply that we can avoid all intercourse ( 1 Corinthians 5:10 ), but "avoid such fellowship as will defile yourselves"; just as light, though it touch filth, is not soiled by it; nay, as light detects it, so, "even reprove sin. And--in proof that you are so. La lumière et les ténèbres s’excluent réciproquement. Your consistent lives and faithful reproofs will be your "armor of light" ( Romans 13:12 ) in making an inroad on the kingdom of darkness. Awake--The reading of all the oldest manuscripts is "Up!" "I, while I quote these words out of Scripture, use them in a higher sense" [CONYBEARE and HOWSON]. But, says the apostle, you being now light yourselves ( Ephesians 5:8 ), by bringing to light through reproof those who are in darkness, will convert them to light. In natural marriage, husband and wife combine the elements of one perfect human being: the one being incomplete without the other. not convenient--"unseemly"; not such "as become saints" ( Ephesians 5:3 ). Ce verbe «reprendre» se retrouve au verset 13. Ces références nous conduisent à penser qu’être rempli de l’Esprit était une expérience plutôt exceptionnelle, même au début des temps apostoliques. Il en est presque toujours ainsi. Or c’est en tant qu’enfants de Dieu que nous sommes appelés à être imitateurs de Dieu. ( 1 Corinthians 11:3 .) Nous sommes exhortés à être remplis de l’Esprit, ce qui implique clairement que nous ne le sommes pas, en tout cas au moment où l’exhortation est adressée. Au chapitre 5 l’union de Christ et de Son épouse est appelée un grand mystère. 28. Ephesians 5:11-12 - ESV. Nous mettons les choses à l’épreuve, et ainsi nous apprenons expérimentalement pour nous-mêmes. 8. Les ennuis commencent quand la sainteté est maintenue, et la sainteté, comme ces versets le montrent, demande qu’il n’y ait aucune communion avec le mal — ni avec ceux qui font le mal (5:7), ni avec leurs œuvres (5:11). ESV MacArthur Study Bible, Hardcover. In a larger sense, the whole season from the time that one is spiritually awakened, is to be "redeemed" from vanity for God (compare 2 Corinthians 6:2 , 1 Peter 4:2-4 ). Nous sommes des enfants de Dieu, et même des enfants bien-aimés. 15. that--rather as Greek, "See how ye walk," &c. The double idea is compressed into one sentence: "See (take heed) how ye walk," and "See that ye walk circumspectly." La vérité des choses devient claire, et par conséquent celui qui pratique la vérité accueille volontiers et naturellement la lumière, tandis que celui qui fait le mal, hait la lumière et l’évite. WAHL explains, "Redeeming for yourselves (that is, availing yourselves of) the opportunity (offered you of acting aright), and commanding the time as a master does his servant." Nous pouvons au moins dire ceci: c’est à nous d’enlever du chemin tous les obstacles. covetous . ( Colossians 3:16 ). Hence soon arose the antiphonal or responsive chanting of which PLINY writes to Trajan: "They are wont on a fixed day to meet before daylight [to avoid persecution] and to recite a hymn among themselves by turns, to Christ, as if being God." Il est transporté hors de lui-même, centré sur Christ, et rendu capable pour le service de Dieu dans une puissance qui est plus qu’humaine. CIRCUMSPECTION IN WALK: REDEEMING THE TIME: BEING FILLED WITH THE SPIRIT: SINGING TO THE LORD WITH THANKFULNESS: THE WIFE'S DUTY TO THE HUSBAND RESTS ON THAT OF THE CHURCH TO CHRIST. The word "Christ," shows that in quoting the prophecy, he views it in the light thrown on it by its Gospel fulfilment. Redeeming the time--( Colossians 4:5 ). Proud member Une œuvre des plus merveilleuses, et un triomphe des plus merveilleux, assurément! rather giving of thanks--a happy play on sounds in Greek, "eucharistia" contrasted with "eutrapelia"; refined "jesting" and subtle humor sometimes offend the tender feelings of grace; "giving of thanks" gives that real cheerfulness of spirit to believers which the worldly try to get from "jesting" ( Ephesians 5:19 Ephesians 5:20 , 5:13 ). Chacun de nous, qui avons cru l’évangile de notre salut, avons reçu le don de l’Esprit Saint, comme nous l’avons vu en considérant le chapitre 1. Stronger than "in darkness" ( Romans 2:19 ). Brand new . Christ is here, in reference to Psalms 40:6 (quoted again in Hebrews 10:5 ), represented as the antitype of all the offerings of the law, whether the unbloody or bloody, eucharistical or propitiatory. Christ nourisheth and cherisheth the Church as being of one flesh with Him. Hence arose the abstinence from wine of many of the prophets, for example, John the Baptist, namely, in order to keep distinct before the world the ecstasy caused by the Spirit, from that caused by wine. We are members of His glorified body ( John 6:53 ). hath--The present implies the fixedness of the exclusion, grounded on the eternal verities of that kingdom [ALFORD]. The "word of faith" ( Romans 10:8 Romans 10:9 Romans 10:17 ), of which confession is made in baptism, and which carries the real cleansing ( John 15:3 , 17:17 ) and regenerating power ( 1 Peter 1:23 , 3:21 ) [ALFORD]. The two are so closely allied that the Greek for "covetousness" (pleonexia) is used sometimes in Scripture, and often in the Greek Fathers, for sins of impurity. Nous pouvons également être préoccupés par des choses que nous considérons comme inoffensives, et voilà qu’étant préoccupés, il n’y a plus de place pour que Lui nous occupe. The best reading may be translated, That is to say, literally, which is (in other words) an idolater. their own--not in most of the oldest manuscripts, and not needed by the argument. Comme nulle autre, cette épître expose le conseil éternel de Dieu à l'égard de Christ et de ceux qui croient en Lui. 25. PRÉAMBULE. Le dernier verset du chapitre 4 nous impose l’obligation de bonté et de pardon envers tous les saints les uns par rapport aux autres, du fait que nous avons été pardonnés par Dieu à cause de Christ. La loi demandait aux hommes d’être ce qu’ils n’étaient pas. Il en découle que, comme de chers enfants, nous devons être des imit… Read Ephesians 5 online (NIV) Be ye therefore followers of God, as dear children. Ephesians 5:1 children following. Nous sommes les vivants, et eux sont morts, et normalement il devrait y avoir une distinction très nette entre eux et nous. But Paul is referring to the flesh of Christ. This constitutes true "wisdom" ( Ephesians 5:15 ). 6 Que personne ne vous séduise par de vains discours; car c'est pour cela que la colère de Dieu vient sur les fils de la rébellion. hymns--in direct praise to God (compare Acts 16:25 , 1 Corinthians 14:26 , 5:13 ). The husband is not saviour of the wife, in which particular Christ excels; hence, "But" ( Ephesians 5:24 ) follows [BENGEL]. Translate, "foolish," or "senseless." Les fruits qui découlent du fait d’être remplis de l’Esprit se trouvent aux versets 19 à 21. 5 Schwartz (1992; 2006) further explains how to perform the scale use correction and. as dear children--Greek, "as children beloved"; to which Ephesians 5:2 refers, "As Christ also loved us" ( 1 John 4:19 ). The contrast is between the heathen and the Christian practice, "Let your songs be not the drinking songs of heathen feasts, but psalms and hymns; and their accompaniment, not the music of the lyre, but the melody of the heart" [CONYBEARE and HOWSON]. gave himself--Greek, "gave Himself up." 10. The ointment compounded of principal spices, poured upon Aaron's head, answers to the variety of the graces by which He was enabled to "offer Himself a sacrifice for a sweet-smelling savor." For no bound is more sovereign in binding than such bonds, especially in the case of husband and wife. to the Lord--See PLINY'S letter quoted above: "To Christ as God.". 4,11ff., il est questions des dons donné aux hommes par Christ, contrairement à 1.Cor. The oldest manuscripts omit "submit yourselves"; supplying it from Ephesians 5:21 , "Ye wives (submitting yourselves) unto your own husbands." The natural marriage, wherein "a man leaves father and mother (the oldest manuscripts omit 'his') and is joined unto his wife," is not the principal thing meant here, but the spiritual marriage represented by it, and on which it rests, whereby Christ left the Father's bosom to woo to Himself the Church out of a lost world: Ephesians 5:32 proves this: His earthly mother as such, also, He holds in secondary account as compared with His spiritual Bride ( Luke 2:48 Luke 2:49 , 8:19-21 , Luke 11:27 Luke 11:28 ). (compare the same phrase, Ephesians 4:8 ). Il s’est livré Lui-même pour nous en sacrifice à Dieu. Dans ces sept unit s, on ... C est l explication des t n bres spirituelles grossi res qui remplissent la terre. Lord Jesus Christ--by whom all things, even distresses, become ours ( Romans 8:35 Romans 8:37 1 Corinthians 3:20-23 ). Nous devons marcher dans l’amour. Ye ought to have no fellowship with sin, which is darkness, for your state as darkness is now PAST. given himself for us--Greek, "given Himself up (namely, to death, Galatians 2:20 ) for us," that is, in our behalf: not here vicarious substitution, though that is indirectly implied, "in our stead." Or ce n’était pas un besoin ni une nécessité pour nous. De plus Il a entrepris sa sanctification pratique, et sa purification, et Il se la présentera finalement à Lui-même en gloire dans une perfection qui Lui correspond parfaitement. Éphésiens 5 1 — Soyez donc imitateurs de Dieu comme de bien-aimés enfants, 2 et marchez dans l'amour, comme aussi le Christ nous a aimés et s'est livré lui-même pour nous, comme offrande et sacrifice à Dieu , en parfum de bonne odeur. The best reading may be translated, That is to say, literally, which is (in other words) an idolater. Par l’Esprit de Dieu nous pouvons être transportés hors de nous-mêmes d’une manière totalement bonne. Plants cannot bear "fruit" in the absence of light. Être rempli par Quelqu’un qui est une Personne divine, cela peut-il n’avoir guère d’intérêt? Il en découle que, comme de chers enfants, nous devons être des imitateurs de Dieu. La côte d’Adam a sans doute provoqué beaucoup d’hilarité et de sarcasmes parmi les incrédules modernistes qui se disent chrétiens. 5 Car, sachez-le bien, aucun débauché, impur ou cupide, c'est-à-dire idolâtre, n'a d'héritage dans le royaume du Christ et de Dieu. in every thing--appertaining to a husband's legitimate authority; "in the Lord" ( Colossians 3:18 ); everything not contrary to God. Nous aurions été déjà très heureux si, sauvés de nos péchés, il nous avait été attribué une place parmi Ses serviteurs. Le verset 5 fait un pas de plus. 16. Therefore, "light" has no transforming effect on them, so that they do not become light ( John 3:19 John 3:20 ). ( Philippians 2:3 , 1 Peter 5:5 .) Exodus 21:10 prescribes three duties to the husband. Sin is "darkness," and its parent is the prince of darkness ( Ephesians 6:12 ). For--Supply, and we all love ourselves: "For no man," &c. his own flesh--( Ephesians 5:31 , end). D’ailleurs dans Son cas, c’est l’amour qui poussait à agir. Nous qui croyons, nous sommes lumière dans le Seigneur, et par conséquent intolérants vis-à-vis des ténèbres; car il en est dans la grâce comme dans la nature. The Spirit gives true eloquence; wine, a spurious eloquence. Ephesians 5:1 - ESV. Notre soumission l’un à l’autre ne doit pas se faire aux dépens d’une vraie soumission au Seigneur. Ephesians 3 Ephesians 5. 11. unfruitful works of darkness--Sins are terminated in themselves, and therefore are called "works," not "fruits" ( Galatians 5:19 Galatians 5:22 ). idolater--( Colossians 3:5). All rights reserved. Nous pouvons facilement L’attrister, même par des choses que nous nous permettons sans mauvaise conscience. Thus the "for" expresses this, Reprove them, for to speak of them without reproving them, is a shame ( Ephesians 5:3 ). Un chrétien n’est ni un fou, ni un plaisantin; ne paraissons donc pas tels dans nos conversations. Ephésiens il manque également les mots clés principaux de l'enseignement de la justification Paulienne. Those subject ought to submit themselves, of whatever kind their superiors are. Combien souvent, apr s que l vangile a t pr ch tr s clairement, n entendons-nous pas des gens exprimer leur tonnement que les personnes inconverties l aient tout cout sans qu aucun rayon de lumi re ne soit entr dans leurs c urs. Or tous ces faits relatifs à Christ et à l’église, doivent éclairer les relations entre un mari croyant et sa femme croyante. Le dernier verset du chapitre 4 nous impose l’obligation de bonté et de pardon envers tous les saints les uns par rapport aux autres, du fait que nous avons été pardonnés par Dieu à cause de Christ. Le passage que nous considérons fait reposer sur nous une responsabilité très solennelle. unwise--a different Greek word from that in Ephesians 5:15 . Nous savons que Dieu nous a fait connaître le secret de Sa volonté. Pour ceci, comme pour tout ce qui nous est commandé ici, nous devons être remplis de l’Esprit. nourisheth--Greek, "nourisheth it up," namely, to maturity. Il doit aimer, et elle doit être soumise, mais l’initiative repose sur lui. Ce verset n’est pas une citation de l’Ancien Testament, bien qu’il soit probablement une allusion à Ésaïe 60:1. 5 having foreordained us unto adoption as sons through Jesus Christ unto himself, according to the good pleasure of his will, 6 to the praise of the glory of his grace, which he freely bestowed on us in the Beloved: 7 in whom we have our redemption through his blood, the forgiveness of our trespasses, according to the riches of his grace, Or le fait est que ce passage indique bien que l’assemblée [ou: église] a ces deux positions, de corps de Christ et d’épouse. Mais ni la grammaire ni l'analogie de ces passages ne sauraient trancher la question d'une manière certaine. . Mais le fait d’être ainsi exhortés, montre qu’il existe un principe contraire. He shall again leave His Father's abode to consummate the union ( Matthew 25:1-10 , Revelation 19:7 ). La présentation de l’assemblée rendue parfaite aura lieu dans la gloire future. Ephèse est la métropole de l'Asie : elle était consacrée à Artémis, à qui ses habitants rendaient un culte particulier comme à une divinité du premier ordre. The two former (food and raiment) are here alluded to in a spiritual sense, by "nourisheth and cherisheth"; the third "duty of marriage" is not added in consonance with the holy propriety of Scripture language: its antitype is, "know the Lord" ( Hosea 2:19 Hosea 2:20 ) [BENGEL]. En un mot, son devoir est d’aimer. Ephesians 5:11-12 - KJV. Compare Colossians 4:5 , "Walk in wisdom (answering to 'as wise' here) toward them that are without" (answering to "circumspectly," that is, correctly, in relation to the unbelievers around, not giving occasion of stumbling to any, but edifying all by a consistent walk). L’attitude du vrai chrétien vis-à-vis de telles personnes doit être réglée par ceci: Quoi que ce soit qu’ils professent, ils n’ont aucune part au royaume de Dieu; nous qui avons un héritage dans le royaume, nous ne pouvons donc avoir aucune part avec eux. in the fear of God--All the oldest manuscripts and authorities read, "in the fear of CHRIST." . And have no fellowship with the unfruitful works of darkness, but rather expose them. Ce sera entièrement Son œuvre car Il a aimé, Il s’est livré Lui-même, Il a sanctifié, Il a purifié et, comme le verset 29 ajoute, Il a nourri, Il a chéri et, à la fin, Il se la présentera à Lui-même.

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